Osztálykiránduláson a 10.B osztály

Izgatottan vártuk a múlt hét keddet, viszont mi még nem az érettségi miatt izgultunk. 7:15-kor gyülekeztünk az iskolaudvarban, és két buszra szállva Sisák Zoltán tanárúrkíséretében megkezdtük az osztálykirándulásunkat. Két éjszakát töltöttünk a Bükkben, élveztük a szép időt és gyönyörködtünk a száminkra nem megszokott tájban.

Első programunk a poroszlói Tisza-tavi Ökocentrumban volt, itt eltöltöttünk 3 órát. Kihajóztunk a nyílt vízre, megcsodáltunk néhány madarat, körbejártuk az állatsimogatót. Az épületben hatalmas akvárium tárult elénk, mely bemutatta a hazai halfajokat. A toronyból gyönyörű látkép mutatkozott, a hatalmas felületű víztükröt nádasok tarkították. A program után egyenesen Répáshutára mentünk, a Bikk-Makk Erdei Iskolában volt a szállásunk. Mindenki elfoglalta a szobáját, kipakolta a csomagokat, majd siettünk a helyi étterembe vacsorázni. Vacsora után „felkapaszkodtunk” a helyi Balla-barlanghoz, így a vacsorát is ledolgoztuk. Útközben lágyszárú fajokat gyűjtöttünk, melyeket meghatároztunk és kipréseltünk a szálláson Sisák tanárúr segítségével. Este tábortűz mellett pókeroztunk, társasjátékokkal játszottunk és beszélgettünk.

Másnap reggel a szálláson megreggeliztünk, majd elutaztunk Lillafüredre. A délelőtt folyamán felmentünk a Zsófia-kilátóba, és megcsodáltuk az onnan elénk táruló panorámát, fotózkodtunk a vízesés előtt és néhányan a vízesés mögött is, egyesek pedig csónakáztak a Hámori-tavon. Délben együtt lementünk a Szent István-barlanghoz, ahol a cseppkövek között kihasználva a termek fantasztikus akusztikáját elénekeltük közösen az erdészhimnuszt. Ebéd után a hegyi szerpentines úton átmentünk Szilvásváradra a Szalajka-völgybe, ott megtekintettük az erdészeti múzeumot és a Fátyol-vízesést. Fáradtan és éhesen utaztunk vissza Répáshutára, alig várta már mindenki a vacsorát.

Csütörtökön bundáskenyér volt a reggeli, miután mindenki jól lakott és összepakolt, elhagytuk a szállásunkat. Répáshután a Bükki Csillagdát látogattuk meg, a nyitásra várakozva a hegytetőn gyönyörű kilátás tárult elénk, a büfében finom kávét és fánkot fogyasztottunk el. A planetáriumban egy óriás távcsővel tanulmányozhattuk a Nap felszínét, érdekes előadást hallgattunk mag a csillagokról, bolygókról, csillagképekról, tejutakról. Az előadás bár nagyon izgalmas volt, néhány diákon a fáradság győzedelmeskedett, és a kényelmes fotelokban néhány percet szunyókált. Ezt követően egy rendkívül látványos, high-tech interaktív kiállítást tekintettünk meg, mely a bolygókról, a Napról, a napfény jelentőségéről és a meteoritokról szólt. Délben búcsút vettünk a Bükktől, elindultunk haza. Kálon meglátogattunk egy csemetekertet, ahol csemeteválogató és csemetevágó eszközöket láthattunk. Rövid időt töltöttünk itt el, mert már mindenki nagyon fáradt volt. Este 7-re érkeztünk a hideg és szeles Szegedre.

A tanulmányi kirándulás mozgalmas, élménydús volt, megvalósult a csapatépítés és a szakmai tapasztalatszerzés egyaránt. Köszönjük szépen Sisák tanárúrnak a szakmai vezetést, az iskolának pedig az utazás finanszírozását.

írta: Fodorné Volford Bettina (of.)