Határtalanul! program HAT-19-02-0136


Tisztelt Pályázó!

Örömmel értesítem, hogy a HAT-19-02, a Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek elnevezésű pályázati felhívásra benyújtott, HAT-19-02-0136 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett Kovászna szíve és a napfény városa című pályázati projektjüket a Bethlen Gábor Alap Bizottsága 6 000 000 Ft vissza nem térítendő támogatásban részesítette, melyhez ezúton is gratulálok!

Köszönjük, hogy tevékenységével hozzájárul a nemzeti összetartozás erősítéséhez, a magyar nemzet tagjainak és közösségeinek egymással való kapcsolatuk fenntartásához és ápolásához!

Pályázati projektjének megvalósításához sok sikert kívánunk!

Üdvözlettel:

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.


 

Határtalanul pályázat weboldal

Határtalanul! 2019 előkészítő óra anyaga!

Iskolánk diákjainak látogatása a Puskás Tivadar Szakképző Iskolában!

Útvonalterv!

Kovászna szíve és a napfény városa

 


A külhoni utazás rövid bemutatása

2019 szeptemberében, hétfői napon, kora reggel indultunk a hosszú útra Sepsiszentgyörgyre. A kirándulás első nagy meglepetését a dévai várrom okozta, hiszen felvonóval lehetett feljutni a várhoz, ahonnan lenyűgöző panoráma tárult elénk. Nagy élményt jelentett a Vajdahunyad vár látogatása, ahol megérintett bennünket a reneszánsz korszellem, a történelmi múlt, a Hunyadiak hagyományai és eszköztára. Az útközbeni programok miatt az idő nagyon elhúzódott, csak este 7 óra körül érkeztünk meg a szállásra. Mindenkinek jól esett a szíves vendéglátás, a meleg vacsora. Másnap indítottuk a helyi kulturális programot, ami sepsiszentgyörgyi városnézéssel kezdődött. A városközponti körséta és a templomok meglátogatása után délután maradt idő a Székely Nemzeti Múzeumra és a Székelyföldi Vadászati Múzeumra is. Ez utóbbi lett igazán szíve csücske az erdész tanulóknak! A következő napot a természetben töltöttük. Az úticél a Szent Anna-tó és a Mohos-tó tőzeglápja volt, de útközben megszemlélhettük a Rétyi Nyír természetvédelmi területét. Itt tapasztalhatták meg a tanulók a sajátos növénytársulásokat. Út közben tartottunk növénygyűjtő pihenőt, és a csoportkísérő erdőmérnök kollégák hívták fel a figyelmet a helyi növényzetre, és az erdők sajátosságait, a fák, bokrok tulajdonságait az élő természetben figyelhették meg a diákok.
De ezen a napon kóstolhatták meg a kovásznai Pokolsár vizét, szemlélhették meg a Buffogó lápot. Az utazás negyedik napján a Gyimesekbe kirándultunk. Csíkszereda, Gyimesközéplok, Gyimesbükk útvonalon jutottunk el az Ezeréves határig. Itt a történelem kapott nagyobb szerepet. A Rákóczi várrom, az Ezeréves határ, mint emlékezethely indította be a múlt idézését és a gondolkodást. Élvezetes tájékoztatót hallgathattunk meg a gyimesi csángókról, szokásaikról, küzdelmes életükről Deáky András előadásában, aki megrendítően tud mesélni az itt élők sorsáról, életviteléről, nem hallgatva el a nehézségeket. Aki szinte megszállottként őrzi az itteni hagyományokat, magyarságát, példát mutatva az ideérkező látogatóknak. A kirándulás során rácsodálkozhattak a tanulók a földrajzi, felszíni sajátosságokra. Alföldi gyerekek lévén újdonságot jelentettek nekik a hegyek és a magasságok. A hazautazás során pihenőt tartottunk és villámlátogatást tettünk Nagyszeben városában. Sétáltunk a történelmi óvárosban, megtekintettük a nevezetességeket. Ez volt a hazafelé út leghosszabb megállója.
Fáradtan, balesetmentesen és sok-sok maradandó élménnyel érkeztünk meg Szegedre, hogy feltöltődve folytathassuk az ötnapos „kitérő” után a megkezdett tanévet.


Magyarországi utazás
Szeged, Budapest, Ópusztaszer.

 

A Puskás Tivadar Szakközépiskola végzős diákjai számára olyan programot igyekeztünk összeállítani, ami megfelel életkori sajátosságaiknak, és életre szóló élményt ad. A csoport a kirándulás első napján gyorsan leküzdötte a kilométereket, a Sepsiszentgyörgy, Brassó, Nagyszeben, Déva, Nagylak útvonalon, és viszonylag korán, délután érkezett meg Szegedre. Másnap a projekt szegedi programmal indult. A diákokat iskolánkban, a Kiss Ferenc Erdészeti Technikumban fogadtuk. Majd a Csemetekertbe mentek, ahol egy bemutatón kipróbálhatták a legmodernebb Stihl és Husqarna erdészeti eszközöket. Élvezettel fűrészeltek, és vágták a fát a szimulátor segítségével. Ezt városnézés követett. Megtekintették Szeged nevezetességeit, a Széchenyi-tér épületeit, a színházat, a dómot, a Szabadtéri Játékok színhelyét. Nem maradt el a Móra Ferenc Múzeum művészettörténeti és természettudományi kiállításainak látogatása sem. Látták a Reök-Palotát, megpihentek az egyetem központja előtti szökőkút mellett.
Késő délután a Vadasparkba látogattak. Megtapasztalhatták a helyi természeti viszonyokat, számukra még ismeretlen állat- és növényfajokat szemlélhettek meg.
A kirándulás harmadik napján felutaztak Budapestre, fővárosunkba. Egy nap nagyon kevés idő arra, hogy az utazó Budapest összes látnivalóját megnézze, de a teljesség igénye nélkül a legfontosabbakat megtekintették. Jártak az Országháznál, a Margitszigeten, látták a Szent István Bazilikát, a Királyi várban megpihenve csillapították éhségüket. A Vajdahunyad vár, a Városliget sem maradt ki a programból. Különleges élményt jelentett, hogy hajókirándulást tettek a Dunán. A hazautazás előtti nap programja Ópusztaszer volt. A Nemzeti Történelmi Emlékpark számos lehetőséget biztosít a kikapcsolódásra. Felejthetetlen a Feszty-körkép, az iskolatörténeti kiállítás, a skanzen. E látnivalókat idegenvezető szaktudásának segítségével prezentáltuk.
A magyarországi látogatás utolsó akkordja a délutáni iskolai faültetés volt. Ez az esemény utal arra, hogy itt jártak a sepsiszentgyörgyi diákok, és kapcsolat jött létre a két intézmény között. Reméljük, ez a partneri viszony úgy sarjad majd az idő előrehaladtával, mint az elültetett fák lombjai.